.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنوف گیلان سیاه‌پوش می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از سیاه‌پوش شدن صنوف به مناسبت بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در 28 صفر جاری در این استان خبر داد.

به گزارش 
شمال نیوز به نقل از فارس، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه دهه سوم ماه صفر و بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) با تسلیت این ایام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در واکنش به اقدام اهانت صهیونیست جهانی به ساحت مقدس رسول‌الله (ص)سال 1385 را به عنوان سال پیامبر اعظم (ص) نامگذاری کردند.
وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در هتک حرمت دشمنان به ساحت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: امسال مراسم رحلت پیامبر اعظم (ص) به صورت منسجم و هدفمند با قرائت زیارت آن حضرت ختمی مرتبت به منظور بزرگداشت روز 28 صفر در سراسر کشور برگزار می‌شود.
پورعزیزی از سیاه‌پوش شدن صنوف به مناسبت بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در 28 صفر جاری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) در 27 صفر در نمازخانه تمام اداره‌های استان برگزار می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان دبیر اجرایی مراسم 28 صفر تدابیر لازم در برگزاری باشکوه این مراسم را انجام می‌دهد، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این زمینه با دستگاه‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی استان نشست مشترک برگزار می‌کند.
وی در ادامه به نظام مدیریت جامع فرهنگ استان اشاره کرد و گفت: مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی، معماری اطلاعاتی، قوانین و مقررات فرهنگی، سرمایه‌های انسانی فرهنگ، اموال و منابع مالی فرهنگ، تربیت و تعلیم و پژوهش‌های فرهنگی ارکان نظام مدیریت جامع فرهنگ هستند.
پورعزیزی تعیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اجزای نظام فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این قسمت پازل فرهنگ مشخص می‌شود تا بتوان طبق آن برای هر کدام از اجزا برنامه‌ریزی کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان مرجع تعریف مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی را حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید مؤلفه‌ها و درخت‌واره فرهنگی کشور را طبق آموزه‌های دینی و اسلام ناب محمدی (ص) ترسیم کنند.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان، مرجع تصویب مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ را به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و ابراز داشت: قرارگاه فرهنگ استان تحقیقات علمی ریشه‌های فرهنگ را انجام داده و نتیجه آن در گزارش پروژه ساختار شکست فرهنگ تدوین شده است.
وی سازمان‌های مردم‌نهاد را متعلق به بخش خصوصی ذکر کرد و افزود: 54 سازمان فرهنگی دولتی و عمومی در گیلان فعالیت می‌کنند و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی فرهنگ استان را به عهده دارند.
پورعزیزی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را بسیار گسترده توصیف کرد و اظهار داشت: این سازمان‌ها دارای توانمندی و اثربخشی فرهنگی بسیار بالایی هستند.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان مساجد، کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی و ... را از سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و اذعان داشت: ایجاد توان حداکثری در حوزه فرهنگ نیازمند تدوین برنامه‌های فرهنگی با نگاهی راهبردی، یکپارچه و همگراست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.